Omega 3 riebalų rūgščių būtinybė ir nauda mūsų organizmui

Omega 3 riebalų rūgščių būtinybė ir nauda mūsų organizmui
Kad omega 3 itin naudingas mūsų organizmui pastebėta jau seniai. Tai – nepakeičiamos polinesočiosios riebalų rūgštys, kurios taip vadinamos ne be pagrindo: mūsų organizmas pats jų negamina. Polinesotieji riebalai iš visų organizmui reikalingų gauti riebalų yra patys naudingiausi. Kokia riebalų rūgščių nauda organizmui ir kaip jos gauti pakankamai – aptarsime šiame straipsnyje. Kai organizmui trūksta omega 3…Daugelis žmonių jau tikrai yra girdėję apie šią riebalų rūgštį ir jos vartojimo būtinumą. Bet ar taip yra iš tikrųjų?  Ne visi žino, kodėl tai yra labai svarbu. Mokslininkai išnagrinėjo omega 3 riebalų rūgščių poveikį medžiagų apykaitos procesams, kosmetologinį poveikį, pažinimo funkcijai, nuotaikai, atminčiai, imunitetui, nervų sistemai, diabetui, organizmo senėjimo procesams. Ne visi atlikti tyrimai davė teigiamų rezultatų. Kai kurias omega – 3 savybes mokslininkai tirs ateityje. Patikimai patvirtintos kelios omega – 3 rūgščių savybės. Eikozapentaeno rūgšties (EPR) ir dokozaheksaeno rūgšties (DHR) teigiamas poveikis, širdies veiklai. Tačiau reikia prisiminti, kad šis poveikis pasireiškia per parą suvartojus 250 mg EPR ir DHR. Dokozaheksaeno rūgšties (DHR) teigiamas poveikis, smegenų funkcijai ir normaliam regėjimui, pasireiškia per parą suvartojus 250 mg DHR. Normaliai cholesterolio koncentracijai kraujyje palaikyti, per parą patariama suvartoti 2 g alfa linoleno rūgšties (ALR).Omega 3 šaltiniai ir nauda organizmuiPagrindiniu šių riebalų rūgščių šaltiniu laikoma riebi žuvis, tačiau omega 3 randama ir augalinės kilmės produktuose, pavyzdžiui, linų sėmenyse, chia ir kanapių sėklose, alyvuogių aliejuje, vakarinėje raktažolėje (nakviša), spangulių sėklos – ALK pavidalu. Kadangi polinesočiųjų riebalų rūgščių organizmas pats pasigaminti negali, būtina gauti pakankamą jų kiekį su maistu, tačiau daugelis lietuvių dar neturi susiformavusių įpročių valgyti pakankamai žuvies kilmės produktų kasdien. Todėl itin praverčia subalansuoti maisto papildai.Norint gerai jaustis kasdien būtina suvartoti apie 30 g. žuvies ar per savaitę – du, tris jos patiekalus. Patvirtinta, jog žuvis padeda gerinti geležies absorbciją, jei yra valgoma su kitais maisto produktais, kuriuose yra geležies. Šis teigiamas poveikis organizmui pasireiškia per parą suvalgant 50 g žuvies kartu su maisto produktais, kuriuose yra su hemu nesujungtos geležies. Tiems, kuriems mitybos plano laikymasis yra nemenkas iššūkis ar nemėgstantiems pagrindinio šių riebalų rūgščių šaltinio – žuvies, dažniausiai nepavyksta suvalgyti pakankamo jų kiekio. Tokiu atveju gelbsti maisto papildai, kurių pagalba galima gauti visą reikalingą dienos normą. Priklausomai nuo asmens pasirinkimo tereikia suvartoti vieną šaukštą skystų žuvies taukų ar vieną – dvi žuvies taukų kapsules, jog organizmas gautų reikalingą kiekį šių riebalų rūgščių. Teigiamas poveikis pasireiškia per parą suvartojus po 250 mg EPR ir RHR.Tikriausiai daugelis esame girdėję apie japonų gerą savijautą, ilgaamžiškumą ir stiprų imunitetą. Vienas pagrindinių tai sąlygojančių aspektų – jų mėgstama jūrinė mityba, kurioje itin gausu būtent šių polinesočiųjų riebalų rūgščių. Šios tautos atstovai daug rečiau skundžiasi širdies ir kraujagyslių ligomis, kurios mūsų ir kitose Europos šalyse yra fiksuojamos itin dažnai.Sočiųjų riebalų pakeitimas  nesočiaisiais riebalais mityboje padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentraciją kraujyje. Subalansuotas omega 3 riebalų rūgščių vartojimas padeda normalizuoti cholesterolio kiekį kraujyje (alfa linoleno rūgštis ALR) ir ilgiau išlaikyti sveiką regėjimą, padeda širdies veiklą. Taip pat šios riebalų rūgšties pagalba skatinami regeneraciniai ląstelių atsinaujinimo procesai, dėl ko gerėja atmintis. Taigi, jei išties rūpinamės savo sveikata, turime pradėti nuo visavertės ir subalansuotos mitybos.

Add Comment