Blog

 Ar po pietų jus apima miegas?

Ar po pietų jus apima miegas?

Juk taip norisi pasnausti bent truputį po pietų? Ir atvirkščiai, jums sunku užmigti jei jūs alkanas? Atsakymų ieškojo mokslininkai iš Florida Atlantic University. Paaiškėjo, kad kai organizme nėra maisto, aktyvuojasi geno TSN koduojamas baltymas translinas. Šis genas trukdo užmigti, versdamas žmogų ieškoti maisto. Eksperimento metu mokslininkai bandė normalizuoti miegą išjungdami šį geną. Tyrimo autorius Alex Kean sako: „Tarp miego sutrikimų ir metabolinių disfunkcijų aptiktas genetinis ryšys“. ..

Read..
 Omega-3 riebalų rūgštys padeda palaikyti normalią cholesterolio

Omega-3 riebalų rūgštys padeda palaikyti normalią cholesterolio

Darbas buvo atliktas grupėje iš 374 stebimų  pacientų. Jie visi turėjo standartinę terapiją. Pacientai buvo padalinti į grupes: tiems, kas pateko į 1 grupę, buvo prie gydymo paskirti 4 gramai omega-3, antroje, kontrolinėje grupėje pacientams pridėdavo placebą. Omega 3 rūgštys buvo pasirinkti neatsitiktinai, kadangi jau žinoma, kad alfa linoleno rūgštis padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentracija kraujyje, teigiamas poveikis pasireiškia per parą suvartojant 2 g ALR. Tiriant dokozaheksae..

Read..
10 vakarinių valgių variantų

10 vakarinių valgių variantų

Dažniausiai mes galvojame apie pusryčius – ar galime apsieiti be jų arba ką tokio suvalgius norint ištverti iki pietų? O vakarienei mes paliekame daugiau laisvės, juk tai neskubus valgymas, dažnai vykstantis šeimos rate arba susitinkant su draugais. Jeigu vakarienė užsitęsia iki vėlyvos nakties, reikia atsižvelgti, kaip tai paveiks jūsų miegą. Juk maistas turi daug faktorių, veikiančių . Vieni produktai gali padėti miegui, o kiti atvirkščiai – jam trukdyti.Lengvai užmigti padeda produktai, turin..

Read..
Acetil-L-karnitinas

Acetil-L-karnitinas

Acetil-L-karnitinas (ALC) - tai gamtinis mažamolekulinis junginys, speciali aminorūgšties L-karnitino forma. Šią aminorūgštį gauname su maistu, bet taip pat ji gali būti sintetinama organizme iš savo pirmtakų – aminorūgščių lizino ir metionino. Maisto produktuose jos daugiausia randama raudonoje mėsoje ir pieno produktuose. ALC gali atiduoti acetilo grupę ir dalyvauti neuromediatoriaus acetilcholino gamyboje. Jis taip pat stimuliuoja acetilcholino ir cholino sintezę smegenyse, yra donoras aktyvu..

Read..
Alergija. Kovos sezonas atidarytas?

Alergija. Kovos sezonas atidarytas?

XVI a. sergančiam Anglijos vyskupui buvo pakviestas italų gydytojas Džeralomo Kardano (1501 - 1576 m.), kuris nustatė vyskupui astmą. Dvasininkui buvo paskirta griežta dieta ir mankšta. Taip pat  buvo rekomenduota plunksnų patalus pakeisti į paprasto audinio patalynę. Šis puikus gydytojo  sprendimas ir išgelbėjo pacientą!Terminą ,,alergija‘‘ sugalvojo Vienos pediatras Klement fon Pirke. Pavadinimas kilęs iš graikų kalbos žodžių Allos (kita) + Ergon (veikimas) – kitoks veikimas. Medžiagos, galinč..

Read..
Alergijos diagnostika: ne taip ir paprasta

Alergijos diagnostika: ne taip ir paprasta

Atrodytų, kad alergijos diagnozė visiškai akivaizdi, bet po alergija gali slėptis organizmo parazitai arba infekcinės ligos, uždegiminiai arba autoimuniniai susirgimai, maisto netoleravimas ir diatezė, kuriuos atskirti ne visada taip paprasta. Nustatyti diagnozę padeda klinikiniai simptomai – dažniausiai odos bėrimas, niežulys, sloga, ašarojančios akys, įvairūs patinimai iki pat Kvinkės edemos ir anafilaksinio šoko. Diagnozuoti padeda ir kraujo tyrime matomi pakitimai (nustatomi antikūnai, imuno..

Read..
Alyvuogių aliejus pražudo vėžio ląsteles

Alyvuogių aliejus pražudo vėžio ląsteles

Visi žino apie naudingą , o alyvuogių aliejus – svarbiausias šios dietos komponentas. Alyvuogių aliejus turi ypatingo fenolo – oleokantalo, su kuriuo siejamas jo sveikatingumo poveikis. Amerikiečių tyrimas, paskelbtas žurnale Molecular & Cellular Oncology, aprašė oleokantalo poveikio mechanizmą vėžio ląstelių lizosomoms. Jis pažeidžia lizosomas, kurios žūsta pusvalandžio bėgyje. Tuo tarpu jis neveikia sveikų ląstelių, nes lizosomos sveikose ląstelėse yra patvaresnės. Tokiu būdu paaiškėjo, kad a..

Read..
Amerikiečiams sukurtas sveikos mitybos vadovas

Amerikiečiams sukurtas sveikos mitybos vadovas

DGA vadovybė turi padėti Amerikos gyventojams pasirenkant sveikos mitybos produktus. Kas penkeri metai JAV Sveikatos ministerija ir Žemės ūkio ministerija atnaujina sveikos mitybos vadovą . Dokumento tikslas – padėti pasirinkti sveiką maistą ir gėrimus visų amžiaus grupių žmonėms. Čia surašytos rekomendacijos, susijusios su sveika mityba: nurodytas maisto kiekis, kaloringumas, pateikti gėrimų aprašymai. Tai turi būti svarbiausias dokumentas, kuriuo vadovaujantis galima būtų išvengti daugelio chr..

Read..
Amerikos skausmo integracinio valdymo akademijos dietinės rekome

Amerikos skausmo integracinio valdymo akademijos dietinės rekome

Maitinimas gali įtakoti skausmo atsiradimą arba gydymą labai skirtingų mechanizmų dėka. Maisto komponentai veikia uždegimą, mikrobiomo būklę, imuninę sistemą, gali palaikyti sveikatą ir sąnarių funkcijas, veikti skausmo trigerius, o taip pat pašalinti įvairių vitaminų ir mineralų stoką. Šiuolaikinio žmogaus racionas visiškai neatitinka realių organizmo poreikių. Ir tuo labiau neužtikrina jo sveikatos. Virš 60% mūsų maisto – tai labai perdirbti produktai, o ląstelienos, labai mažai. Be to, naudi..

Read..
Amino rūgštis L-teaninas

Amino rūgštis L-teaninas

Juodojoje ir žaliojoje arbatoje yra L-teaninas amino rūgštis, todėl arbata taip pat padeda palaikyti imunitetą. Be to, joje esantis alkilaminas palaiko T-ląstelių veiklą, kurios atsakingos už alergenų ir bakterijų sunaikinimą. Arbatoje esantys polifenoliai taip pat žinomi dėl savo apsauginių antimikrobinių savybių. Naudingąsias arbatos savybes mes siūlome sustiprinti užplikant ją vandeniu, apdorotu Hydrider...

Read..
Angliavandeniai vakarienei? Valgyk ir lieknėk!

Angliavandeniai vakarienei? Valgyk ir lieknėk!

Panašu, kad angliavandenių vakarienė gali duoti šansų turintiems nutukimą ir metabolinį sindromą efektyviai numesti svorį. Tyrimas buvo atliktas su policininkų, turinčių didelį kūno masės indeksą (KMI > 30), grupe. Dalyviai buvo paskirstyti į 2 grupes, pirmoji gavo beveik visą angliavandenių dienos normą vakarienės metu, antrojoje grupėje angliavandeniai buvo paskirstyti kaip įprasta, visai dienai. Eksperimentas truko 6 mėnesius: buvo nagrinėjami gliukozės kraujyje lygiai, insulino koncentracija..

Read..
Antibiotikai vartojami neteisingai

Antibiotikai vartojami neteisingai

Apie antibiotikų vartojimo įpročius buvo apklausta 10 000 dalyvių iš 12 šalių. Gauta informacija atskleidė ne tik žinių stoką, bet ir tai, kaip menkai suvokiami gydymo antibiotikais tikslai ir galimybės. Net 64 % apklaustųjų buvo įsitikinę, jog antibiotikai išgydo gripą ir virusines kvėpavimo takų infekcijas. Dar 30 % respondentų tikėjo, kad vos pagerėjus sveikatai, skirtų antibiotikų galima nebevartoti. 25 % dalyvių nuomone, antibiotikus galima vartoti patarus draugams ir giminaičiams - be gydy..

Read..
Antibiotikai – jų laikas baigiasi?

Antibiotikai – jų laikas baigiasi?

Beveik amžių mes gyvenome užtikrinti, kad infekcinės ligos pasitraukė, juk žmonija yra apsiginklavus antibiotikų, atrodančių beveik kaip panacėja. Jie tikrai išgelbėjo milijonus gyvybių, bet šiandien vis dažniau pasirodo jų neigiami efektai. Jų prieinamumas nulėmė jų visuotiną ir nepagrįstą vartojimą, dažnai be gydytojo paskirimo. O ir gydytojai dažnai naudoja antibiotikus be pakankamo pagrindo. Tai sukėlė mutacijas, naujų atsparių štamų atsiradimą. Tyrėja Annie Beringer iš University of Southrn..

Read..
Antioksidantai ir sportas

Antioksidantai ir sportas

Mokslininkai jau seniai tyrinėja vitaminų, mineralų, amino rūgščių ir kitų maisto produktų veikliųjų sudedamųjų dalių poveikį sportininkų sveikatai bei rezultatams. Net ir neturint specialaus išsilavinimo yra aišku, jog mityba daro įtaką tiek fizinei formai, tiek sportiniams rodikliams. Kadangi profesionaliems sportininkams vien su maistu gaunamų reikalingų medžiagų nepakanka, maisto papildai tapo atskira mokslo ir stambi pramonės šaka.Sportininko racionasPastaruoju metu daugumai sportininkų sud..

Read..
Antsvoris

Antsvoris

Priaugote daugiau svorio?Išsiaiškinkite priežastį:a)     sutrikusi organizmo veikla dėl tam tikrų laikinų permainų (dėl nėštumo, atostogų, įtempto darbo, sunkių mokslų);b)    liga;c)     netinkamas gyvenimo būdas.Labai svarbu įvardyti priežastį ir sąžiningai sau prisipažinti. Dažniausiai tai būna paskiausias (c) variantas. Jei taip, tereikia pakeisti du įpročius: persivalgymą ir menką judėjimą. Štai kelios praversiančios rekomendacijos: Kuo daugiau judėkite. Darykite fizinius pratimus bent du ka..

Read..
Rodoma nuo 1 iki 15 iš 319 (22 puslapių)